Pokoje życzliwości


Ostatnio pomyślałam sobie, że raz na jakiś czas będziemy na naszym blogu pisały o działalności różnych stowarzyszeń, fundacjach, organizacjach pożytku publicznego, o których nie słychać w telewizji, a które mimo wszystko działają i robią wiele dobrego.

Zupełnie przypadkowo, w tym właśnie czasie napisała do mnie maila pani Katarzyna z prośbą umieszczenia na blogu notki o działalności stowarzyszenie Pozytywne.com - od razu się zgodziłam. Z resztą, przeczytajcie sami :)



"Pokój Życzliwości - to zbudowana od początku lub odświeżona świetlica w szpitalu na oddziale dziecięcym. 20 metrów kwadratowych – wstęp tylko dla dzieci. Przytulne sofy, specjalna kolorowa ściana z okrągłymi półkami i dywan w szachownicę. Tak właśnie wyglądają Pokoje Życzliwości. Ideą projektu jest stworzenie na szpitalnych oddziałach takich pomieszczeń, w których dzieci czują się jak u siebie w domu oraz chociaż na chwilę zapominają o trudnej rozłące z rodzicami i szpitalnym leczeniu.

"Pokoje Życzliwości" składają się z czterech stref: artystycznej, zabawy, edukacji i czytelni. Dzieci mogą tam korzystać ze sprzętu komputerowego, telewizyjnego, gier edukacyjnych i przyborów szkolnych a profesjonalny personel dba o bezpieczeństwo i prawidłowy przebieg każdej aktywności dzieci. W ten sposób możliwe jest połączenie podczas pobytu w szpitalu zarówno zabawy jak i edukacji.

Do tej pory udało nam się wybudować/wyremontować już cztery takie świetlice: 2 we Wrocławiu, 1 w Żorach oraz 1 w Oławie. Kolejna świetlica powstanie w Szpitalu Wielospecjalistycznym w Jaworznie. Jednak kolejne 40 placówek z całej Polski czeka na swoją kolej.



Przekazując 1% Twojego podatku Sam/Sama możesz pomóc w akcji i przyspieszyć czas oczekiwania na nową świetlicę w kolejnych szpitalach! :) 

KRS 0000280273






Stowarzyszenie Pozytywne.com"

Zdjęcie należy do Stowarzyszenia Pozytywne.com

j.w.

Stowarzyszenie Pozytywne.com, powstało w 2007 roku we Wrocławiu i z sukcesem promuje optymizm i radość zarówno w Internecie jak i na wielu imprezach. Co roku organizuje Dzień Życzliwości oraz Dzień Walki z Depresją, a środki pozyskane na tych wydarzeniach przeznacza na wyżej opisaną inicjatywę.


Podoba Wam się taki pomysł? :)

Komentarze

  1. Bardzo dobry pomysł :) Dzieciakom na pewno łatwiej wrócić do zdrowia, gdy zajmują głowę zabawą a nie troskami i niepokojem :)
    Będąc w liceum byłam wolontariuszką i chodziłam do szpitala bawić się z dziećmi. To na prawdę dużo im dawało.
    Raz podczas kolorowania jakiejś książeczki jedna dziewczynka zapytała mnie, czy mam rodzeństwo? Odpowiedziałam, że tak, że mam młodszego brata. A ona na to, że ona też ma młodszego braciszka, urodził się parę dni temu ale niestety umrze, bo jest ciężko chory... Chwyciło mnie za serce, na prawdę nie wiedziałam, jak ją pocieszać kiedy w jej głosie było słychać wyrok- klamka zapadła...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, jakie to smutne... :(
      Tez w liceum chodzilismy bawic sie z dzieciakami, niestety kolidowalo to z moimi dojazdami i musialam zrezygnowac :/ bralam kiedys udzial w spektaklu charytatywnym, zawsze to przyjemnie jakoś realnie pomóc :)

      Usuń
  2. To fascynujące, ile jest takich akcji- ile w ogóle jest przeróżnych akcji, organizacji. Ktoś wpada na pomysł i zaraz robi akcję. Ludzie są niesamowicie kreatywni.
    "Świetlica" raczej źle mi się kojarzy, ale zawsze byłam aspołevcznym dzieckiem, i siedzenia w tym miejscu po szkole było dla mnie meczarnią. Jak dobrze, że chociaż zrobili je kolorowe, nie mam pojęcia, czemu dorośli tak małą uwagę przywiązują do estetyki. Dzieci też mają oczy i też nie lubią patzreć na żółta farbę olejną.
    Cóż, z dziećmi zupełnie nie łapię kontaktu ;) Do wolontariatu się nie nadaję. Ale uwielbiam ludzi, którzy się nadają i działają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba nagłaśniać i wspierać każdą taką akcję :)

      Usuń
  3. Pomysł podoba mi się,nawet bardzo. I z pewnością warto go rozpowszechniać, im więcej ludzi się o nim dowie, tym większa szansa na szybki rozwój takich fajnych i ważnych miejsc.
    Chwała ludziom, którzy myślą nie tylko o sobie

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Podobał Ci się ten wpis? Zostaw ślad - skomentuj, udostępnij, bardzo mi to pomoże w rozwoju bloga!

Chcesz więcej? Archiwum jest Twoje! Zajrzyj do zakładek i dowiedz się, jaka jest misja MwG! \m/

Popularne posty