Jak pokonać...? - Seria "Strachy na lachy"

Witajcie.
Mam dziś trudny dzień. Zrobiłam w końcu coś, do czego przygotowywałam się od miesięcy. Trzymajcie kciuki, żeby było wszystko było dobrze :) Przepraszam, że dawno nic tu nie dodawałam. Prace nad wieloma tekstami pochłonęły mnie tak bardzo, że (choć siedziałam godzinami przy komputerze) nie miałam możliwości naskrobania tu kilku nawet kilku zdań.
Teraz wygląda na to, że w końcu wychodzę na prostą ze zleceniami. Znalazłam więc chwilę, żeby napisać dla Was recenzję pewnej serii książeczek, którą odkryłyśmy wraz z adminką Adą podczas wyprawy do Empiku.


"Strachy na lachy" to seria książeczek autorstwa Roland Garrigue oraz Catherine Leblanc, które mają pomóc dziecku zmierzyć się ze strachem i pokonać go... śmiechem! Oto krótki opis wydawcy (wydawnictwo OLÉ)

"Boisz się pająków lub dinozaurów? Nie wiesz, jak pozbyć się ducha spod łóżka lub jak przepędzić złego wilka? Otwórz książkę i odkryj mnóstwo sztuczek, dzięki którym pokonasz wszystkie stwory, które nie dają ci spać w nocy!
Seria książek, które zabawnym tekstem i śmiesznym ilustracjami pomagają dzieciom przezwyciężyć największe lęki, a wszystko to w atmosferze dobrej zabawy."



Seria składa się z czterech książeczek:


"Jak pokonać duchy?"


"Jak pokonać dinozaury?"


"Jak pokonać wilki?"



"Jak pokonać pająki?"

Książki są ładnie wydane, z masą ciekawych ilustracji. Okładka jest sztywna i "gąbczasta, napowietrzona" za razem (nie wiem, jak profesjonalnie nazywa się ten typ obwoluty, ale osobiście bardzo go lubię). Wewnątrz znajdziemy masę rad, jak poradzić sobie ze swoimi strachami. Niektóre wydadzą się nam - dorosłym - infantylne, jednak niektóre właśnie zaskakują swoją prostotą, logiką i przez to geniuszem. Wydaje mi się, że książeczki mogłyby nie tylko spodobać się dziecku pod względem humorystycznych tekstów, czy ładnego wydania, ale również przyczynić się do zwalczenia któregoś z konkretnych strachów. Widziałabym jeszcze w tej serii Wampirki, Mumie, Potwory Spod Łóżka, Potwory Z Szafy, Robale.  Każdy sposób jest dobry na pokonanie dziecięcych lęków. Nie czytałam co prawda synkowi żadnej z powyższych pozycji (przeglądałam je sama w Empiku), ale kiedyś znalazłam w bibliotece książkę "Potwór idzie do przedszkola" - nie dam sobie głowy uciąć, że tak brzmiał tytuł, bo autora niestety nie pamiętam. Straszny, pokraczny stwór, który przerażał swą paszczą z okładki okazał się być nieśmiałym, lękliwym i dającym się lubić potworkiem. Synek polubił tę postać i zrozumiał, że STRACH MA WIELKIE OCZY. Na poważnie rozważam zakupienie Kubusiowi tomu "Jak pokonać duchy?" na urodziny.

Sugerowana cena książeczek to 24.90 zł. W księgarniach internetowych znalazłam je już za 16.90 zł, jednak doliczając koszt wysyłki wyjdzie na to samo. Niemniej cena jest adekwatna wg mnie.

Jako mama oceniam serię 8/10 pkt.
Zobaczymy, na ile oceni ją moje dziecko :)


Może Wasze dziecko zna już którąś z powyższych pozycji? Jakie macie o niej zdanie? Czekam na opinie :)

Komentarze

  1. Świetny blog, bardzo lubię go czytać ;)
    Może napisałaby Pani post o butach firmy dr. martens? Nie o glanach, tylko o martensach. Co Pani o nich myśli i czy według Pani są powiązane w jakiś sposób z glanami. Proszę o odpowiedź :D
    ~Maja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm. Nie jest to blog o modzie, więc raczej nie planuję takiej notki. Zwłaszcza, że Martensów nigdy nie miałam, nie podobały mi się ;]

      Usuń
  2. mógłby być kiedyś post o glanach???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Glany - jakie są, każdy widzi ;]

      A tak poważnie. Najpierw pomyślę, czy to realne na blogu dla i o rodzicach ;]

      Usuń
  3. Temat odgrzewam bo, od kilku dni mamy - Jak pokonać duchy i Jak pokonać dinozaury. Dziecię zachwycone, domaga się dwóch pozostałych książeczek. A ja polecam - pięknie wydane, czcionka na tyle duża, że ani oczu nie męczy a i litery poćwiczyć przy okazji można ;) Napisane tak, że nie sposób się uśmiechnąć. Jak w ręce wpadnie brać i ani chwili się nie zastanawiać :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Podobał Ci się ten wpis? Zostaw ślad - skomentuj, udostępnij, bardzo mi to pomoże w rozwoju bloga!

Chcesz więcej? Archiwum jest Twoje! Zajrzyj do zakładek i dowiedz się, jaka jest misja MwG! \m/

Popularne posty