Święta na mroczno? Czemu nie!




Dekorowanie choinki bombkami czy łańcuchami to stosunkowo dość nowy zwyczaj, do Polski przywieziony przez Niemców w czasach Zaborów. Wcześniej dekorowano gałązki świerkowe przywieszone pod sufitem - tzw. "podłaźniczkę" różnymi ozdobami z papieru, sklejano z opłatka "światy". Strojono także chochoł w kolorowe wstęgi, jabłka, orzechy, ciastka.



Jak wygląda dzisiejsza choinka - wszyscy dobrze wiemy. Mniej lub bardziej podąża się za swoistą "modą" w ubieraniu drzewka; do niedawna święcił triumfy dwukolorowy sposób dekoracji. Obecnie chyba wraca do łask różnorodność i różnokolorowość, którą i ja pamiętam z dzieciństwa. Na naszej choince niektóre bombki mają po 45 lat :) A jako, że moja mama ma fioła na punkcie ozdóbek, nasze drzewko jest iście... barokowe :D



Święta na mroczno? A czemu nie?
Obecnie na rynku istnieje masa ozdób utrzymanych w gotyckim klimacie.
Ja swoje czarne bombki kupiłam w TESCO ;)
Poza tym - wystarczy odrobina wyobraźni, by stworzyć niesamowite, klimatyczne dekoracje.
Może poniższe zdjęcia będą dla Was inspiracją? :)





Ozdoby:






































































































































Choinki:


Miau :D
























Moje osobiste marzenie :D
















Jak wyglądają Wasze choinki, dekoracje? Jesteście tradycjonalistami, czy może Wasze drzewko jest żywcem wyrwane z horroru? :) Przysyłajcie nam zdjęcia, komentujcie :) 



Komentarze

  1. Wieczne Halloween :D Podobają mi się te ozdóbki!
    I ta choinka, którą oznaczyłaś jako swoje marzenie, mi też przypadła do gustu :)

    Jeśli możesz, to wyłącz w ustawieniach, że komentujący muszą przepisywać kody z obrazka. Wtedy inni blogowicze będą chętnie komentować Twój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet nie wiedzialam, ze ta opcja jest wlaczona - dzieki za cynk! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam :)
    Nominuję ten blog do LBA, zapraszam !
    http://www.blog.czerwony-mlyn.pl/liebster-blog-awards-pierwsza-nominacja/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, to już kolejna :)
      odpowiem, kiedy tylko znajdę chwilkę między świętami :)

      Usuń
  4. Wow, świetne inspiracje :) moja choinka na razie raczej tradycyjna, bo rodzina nie jest zachwycona perspektywą mrocznych świąt. Ale prezenty popakowane w "mroczny" papier z czarną wstążką :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja chcę tą kotkową choinkę! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie choinka jest kolorowa, ale dałyście mi inspirację i misję na następny rok :D...

    OdpowiedzUsuń
  7. ojej, strach się bać ;). Bardzo podoba mi się ta czerwona bombka nad trumną i czarno turkusowa z koralikami. Moja choinka tradycyjna.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Podobał Ci się ten wpis? Zostaw ślad - skomentuj, udostępnij, bardzo mi to pomoże w rozwoju bloga!

Chcesz więcej? Archiwum jest Twoje! Zajrzyj do zakładek i dowiedz się, jaka jest misja MwG! \m/

Popularne posty